måndag 31 juli 2023

Den närsynte tocken Steff...

MFF-Värnamo 3-1. Skryt luktar illa, sägs det. Så håll nu för näsan. Klockan 18.30 skickade jag följande sms till min himmelsblå svärson som befinner sig på semester i Kroatien: ”...om Kiese Thelin blivit vän med bollen tror jag MFF vinner med 3-1”. Vad bevisar det? Att jag är typ fotbollsorakel? Ja men precis, vad annars. Seriöst: även en närsynt tocke kan picka ett korn. Tyvärr bara vid enstaka tillfällen, annars kunde jag blivit rik på spel å sånt.

*. *. *

Särskilt nöjd är jag med orden om Kiese. Efter några matcher med ”träben” var han ju verkligen vän med bollen ikväll. Två mål på kontot, ovanligt flinka fötter. Tredje MFF-målet gjorde Rieks, gammeldansken. Lätt vunnet? Minst av allt. Jag skulle snarare säga att Värnamo gastkramade MFF. Bollinnehavet var jämnt, chansfördelningen likaså. Dahlin och Cornelius - målvakt respektive mittback - var i mina ögon de bästa i MFF, det säger en del.

*. *. *

I det stora hela en väldigt underhållande fotbollsmatch, mycket tack vare bortalaget. Värnamo vågade spela sitt spel, såg möjligheterna, fegade aldrig ur. MFF ”kom undan” med tre poäng, oavgjort hade inte känts fel. Publiksiffran också imponerande: drygt tjugotusen. Fascinerande stämning, inga uppseendeväckande illdåd den här gången. Värnamo väcker dessbättre inte den typen av ”känslor”, däremot respekt som fotbollslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar