onsdag 22 november 2023

SD-regeringen spottar på människovärdet

S S R har slagit till igen. Sveriges Svinaktiga Regering. Ja förlåt mitt ursinne, beteckningen står jag för. Denna systematiska klappjakt på människor av utländsk härkomst, dessa återkommande pressträffar med nya exempel. Senast igår. Där stod dom uppradade, skarprättaren och marionetterna. Sverigedemokraten Aspling. Sverigemoderaten Malmer Stenegard, tillika migrationsminister. Plus en kristdemokrat och en liberal, namn okända. Budskapet den här gången: beviljade uppehållstillstånd kan återkallas vid ”klandervärt leverne”. Typ skulder hos kronofogden. Suspekt umgänge. Fel värderingar. Förutom brott då, där ska ju ”packet ut” direkt. 

*. *. *

Endast ursvennar får begå brott i SD-regeringens Sverige. Bara nysvennar ska kunna straffas utan att ha begått brott. Om nu utredningen tillmötesgår maktens tankegods. Själv mår jag jävligt illa. Detta är inte mitt Sverige, för att travestera en tidigare statsminister. Detta är SD:s Sverige och det vill jag inte vara en del av. Till skillnad från de tre lydpartierna. Malmer Stenegard är jag inte förvånad över, hon har länge gjort sig förtjänt av partibeteckningen msd. Samma med kd under Busch: makten framför allt, anständigheten sekundär. Men att Liberalerna säljer hela sin själ för några futtiga ministerposter, det är inget annat än en politisk tragedi.

*. *. *

Tänk att sossehatet kan vara så starkt. Tänk att Westerbergs gamla parti - det som en gång vände ryggen åt 90-talets ”problembarn” Ny Demokrati - nu föredrar att vara dörrmatta åt SD. Aktivt medverkar till att spotta på den heliga idén om människors lika värde. Hellre skriver under på rasistideologin om människors olika värde. Förolämpar de fördomsfria barnen. Vad jag menar med det? I varenda skola i dagens Sverige - vissa reservat undantagna - är klasserna präglade av etnisk mångfald. Nerifrån och upp. Mitt eget barnbarn, snart 6, har kompisar från när och fjärran. Små barn känner inga barriärer, inget vi & dom. Politiker som Malmer Stenegard borde rodna inför ungarna. Se och lära. Be om ursäkt. 

*. *. *

Ponera att en mamma eller pappa till något av alla dessa barn hamnar på obestånd. Blir ett ärende hos kronofogdemyndigheten, bryter SD-normen för ”godkänt leverne”. Mänskligt att visa ut en hel familj på sådana grunder? Fråga de älskvärda barnen, jag är rätt säker på svaret. Men exakt detta var alltså budskapet från vuxenvärldens politiska elit igår. Utan kraftfulla invändningar från oppositionen, märk väl. Lite hummanden bara, några försiktiga reservationer. Som om alla, oavsett partifärg, hade en liten Sverigedemokrat i sig numera. Innerst inne liksom. På ren svenska: fy faan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar