lördag 7 maj 2022

Vad var det jag sa...

Får jag skryta lite? Tack. Då kan jag berätta om det sms jag skickade till min himmelsblå svärson runt 17.00 idag. ”MFF vinner 2-0, Abubakari och Birmancevic gör målen”. Bingo liksom. Inte ofta man är så klockren i omdömet. Hur Mjällbys tränare har det med omdömet vet jag inte, men nog var det en förbryllande startelva han skickade till ”slakt”. Till och med den hittills så ramstarka backlinjen hade han petat i. Och lagets afrikaner hölls som vanligt kort: Silas och Moro på bänken, Adu bottenfryst i U-laget.

*. *. *

Nå. Tränare Brännström verkade ångra sin laguttagning i paus. Tre byten direkt i andra halvlek - men det var så dags. 2-0 var spikat redan då, MFF kunde i princip defilera mot segern. Och borde gjort fler mål, lägen saknades inte. Sett till omständigheterna ändå en imponerande insats av MFF. Den digra skadelistan fylldes på med Lewicki tidigt i matchen. Under pausvilan slängde även Dahlin in handduken, oklart varför. Kul att ungdomarna tog för sig. Hugo Larsson utmärkt som ersättare för Lewicki, Nanasi pigg och alert hela matchen.

*. *. *

Mindre kul var intermezzot kring Patriot Sejdiu, allsvensk debutant i MFF. Inbytt en knapp kvart från slutsignalen, ”hårtorkad” så fort densamma ljöd. Av sin egen lagkapten Lasse Nielsen. Tränare Milojevic, alltid välgörande rak i tv-intervjuer, förklarade saken: ”den unge grabb visade brist på respekt för äldre lagkamrater, då blir det så”. Nånting säger mig att Sejdiu’s debut inte kommer att följas av fler chanser, åtminstone inte i närtid. Därmed slut på en lång fotbollslördag. Tack för uppmärksamheten. Glöm nu inte att beundra mitt tips...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar