lördag 9 januari 2021

När man tror att det vänt...

Du kanske inte tror mig om jag säger att jag blivit förkyld. Hes, sårig i halsen, helt jävla kass rakt över. Ovanpå covid. Förlåt mitt gnäll, jag inser fortfarande att många drabbas värre än såhär. Men kul är det ju inte, knappt ens en klen tröst. Besökte vårdcentralen igår, läkaren stod frågande. Han kunde inte säkert säga om det var covid som tagit ett ”stickspår” - eller om mitt immunförsvar fått jobba så hårt på sistone att det blivit fritt fram för ett nytt virus. Ingen antibiotika, inga distinkta besked, bara ett konstaterande av läget. Känns inte bra när läkarna liksom famlar efter svaren. Samtidigt säger det förstås allt om mystiken med covid. När man tror att det vänt lurar lömska bakslag runt närmsta knut. Slut för den här gången. Vid gott mod, trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar