måndag 28 oktober 2019

Mjällby på tröskeln...

Ikväll är allsvenskan försumbar. Det händer större saker i superettan. Mjällby AIF tar emot Syrianska hemma på Strandvallen och kan säkra en plats i nästa års allsvenska. Allt som krävs är seger. Låter man sig luras av tabellen bör det inte vara något problem: Syrianska ligger sist. Men så lättlurad är inte jag - och så enkel är sällan fotbollen. Jag har redan ställt in mig på en pärs. Jubla i förskott är att utmana ödet och tigga om stryk. Dumt. Onödigt. Ovärdigt varje ödmjuk bleking. Innerst inne bubblar dock en liten optimiststolle i mig, det ska jag inte förneka. Får man be om en favorit i repris kanske? Uddamålsseger alltså. Mjällby har tretton sådana under säsongen, endast tre vinster utanför normen. Stabiliteten är iögonfallande. Må den hålla in över målsnöret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar