fredag 25 oktober 2019

MFF kom undan...

MFF-Lugano 2-1. Märklig match. I första halvlek satt jag och undrade vad Lugano hade i Europa league att göra. I andra kunde man ställa samma fråga om MFF. Vet inte om det var betryggande 2-0 i paus som spökade. Jag menar att MFF inbillade sig att schweizarna gett upp. Att det bara var att spela av resten. Det höll på att ta en ände med förskräckelse: Lugano fick liksom lillfingret och tog sånär hela handen. Ingen övertygande MFF-seger alltså, för många frågetecken i andra halvlek. Men väl det viktigaste: tre poäng på banken, stärkt läge inför det fortsatta gruppspelet. MFF fick f ö en straff i matchen. Den som gav förlösande 1-0 på ett tidigt stadium. Jag säger inte att den var feldömd, undrar däremot i mitt stilla sinne vad MFF-tränaren Uwe Rösler sagt om motståndarlaget fått en sådan straff. Helst vill jag nog inte veta. Obs, detta är inget "stick" mot just Rösler, som tränare är han allt annat än ett särfall. Efter att ha följt fotbollen i mer än ett halvt århundrade väntar jag fortfarande på den förste tränare som yttrar något i stil med "vi fick en horribel straff med oss". Eller åtminstone en "tveksam". Jag lär få vänta i evighet. Det är som om alla domslut är bra domslut - så länge det egna laget gynnas. Ett lite trångt synsätt, kan jag tycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar