måndag 18 mars 2019

Lyckoslut av egen kraft

AIK-Kristianstad 26-22. HIF Karlskrona-Hammarby 32-25. Nej, lita aldrig på en granne. Gör jobbet själv! Det tog HIF Karlskrona fasta på ikväll - alltmedan Kristianstad sket ner sig och inte iddes gå för seger i Stockholm. Skönt med egen kraft, må jag säga. HIF gjorde säsongens match när det som bäst behövdes. Eller säsongens halvlek, rättare sagt. Den andra. 20-11 blev det där, Hammarby skickades ner i allsvenskan under närmast förnedrande former. Vilken urladdning av HIF! Vilket målvaktsspel av Tomic! Och vilken rörande comeback i rampljuset för min gamle favorit Johannes Sandgren. Han är den ende som är kvar från det HIF-lag som tog steget upp i eliten för fyra år sen. Då var han stjärna och skyttekung, idag har han blivit mer av en komplementspelare. Ett orättvist öde, har jag alltid tyckt. Men ikväll hade tränare "Knirr" inget val: med Tobias Nordahl skadad och obrukbar fick han hålla tillgodo med Sandgren i 60 fulla minuter, nåt annat alternativ på v9-positionen fanns inte. Och så går mannen ut och gör en fullständigt formidabel match! Stänker in tio mål, driver motståndarna till vansinne och sitt eget lag till stordåd. Tack Johannes Sandgren, det var länge sen jag fick så mycket vatten på min kvarn. Nu återstår bara för HIF Karlskrona att fixa kvalet. En återkommande mara, som hittills slutat lyckligt varje gång. Får se om även Hallby är ett överstigligt hinder...men efter kvällens kross är det svårt att tro något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar