söndag 24 mars 2019

Det våras för svensk fotboll

Sverige-Rumänien 2-1. Vår i luften, fotboll på agendan. Härligt! Detta var en riktigt övertygande start på EM-kvalet för svensk del. Första halvlek något av det bästa på länge rent spelmässigt. Det var också då målen föll: Quaison 1-0, Claesson 2-0. Efter paus jämnades spelet ut, Sverige blev så att säga mer svenskt och Rumänien fick förstås energi av sitt reduceringsmål. Nån direkt fara för poängtapp var det dock aldrig - med reservation för att jag slumrade till några minuter på slutet. Det gladde mig extra att Quaison visade framfötterna. Den killen har fått göra alldeles för få landskamper (8) i förhållande till sin kapacitet. Anmärkningsvärt förresten hur fort de (relativt) nya spelarna vuxit i landslagskostymen. Kristoffer Olsson, Viktor Claesson, Ludwig Augustinsson...förutom Robin Quaison då. Själv hade jag hoppats på att få se även Alexander Isak. Det fick jag också. I två minuter. Den typen av sena inhopp gillar jag inte alls, då är det sjystare att få sitta av hela matchen på bänken. Som Jimmy Durmaz. Men stopp och belägg, nu ska jag inte kritisera en förbundskapten som bevisligen är skicklig på det enda som räknas i hans jobb. Resultaten, få laget att vinna. Respekt, Janne Andersson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar