måndag 18 mars 2019

Kan man lita på en granne?

Kristianstad är den närmaste granne Karlskrona har i handbollsligan. Hur det står till med grannsämjan vet jag inte, men jag tror den behövs ikväll. Dvs att Kristianstad vinner bortamatchen mot AIK och på så vis skänker en hjälpande hand till sin fattiga "kusin". Säker är jag inte, då hade jag inte suttit här och darrat. Det finns ett alternativ. Nämligen att HIF Karlskrona vinner sin egen ödesmatch hemma mot Hammarby. Fast på det är jag ännu mindre säker. HIF har aldrig lyckats besegra Hammarby, senast i Stockholm blev det brakförlust. Nu läser jag dessutom att Tobias Nordahl är skadad och förmodligen inte kommer till spel. HIF:s viktigaste kugge sett över hela säsongen. Skytt och framspelare, i princip omöjlig att ersätta. Nä, detta känns jobbigt. Tjugo minuter till avkast, två timmar till skingrad dimma. Bottenläget här och nu: Karlskrona 16 poäng (men sämst målskillnad), AIK 15, Hammarby 14. Heja Kristianstad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar