söndag 29 april 2018

Matchserie som krossar allt

Alingsås-HK Malmö 22-24. Jaha. Här sitter man insmord som en annan Ranelidare och fattar absolut ingenting. Vem sa att hemmaplan är en fördel i handboll? Den här matchserien krossar myter, statistik, sannolikhetslära, bondförnuft, snusförnuft...och säkert en del annat som jag inte kommer på just nu. Bäva månde Malmö som har den femte och avgörande matchen hemma. Usch, det där kändes konstigt att skriva. Men relevant. Vem sa förresten att Fredrik Lindahl bara duger i serielunken? Jag, min fubbick. Lindahl var kvällens sensation, med fyra viktiga mål en av nycklarna till Malmötriumfen. En annan var Binai Aziz, som jag också dissat lite grann. Nu visade han att min idé om Fredrik Petersen som ny playmaker var överilad. Aziz kan ju jobbet, bara det att han pendlar i utförandet. Ikväll åt rätt håll - mestadels. Petersen fick alltså som vanligt stå på kanten och vänta på utspel. Förgäves. Inte ett enda på hela matchen. Otacksam syssla, måste jag säga. Slöseri med en god resurs. Bäst av allt ikväll - igen - var HKM:s försvarsspel med Kassem Awad som "överstegris". Men visst börjar det likna ren mystik att Alingsås kan dyrka upp det i Malmö, för att sedan stå handfallet på sin egen hemmaarena. Nå. På onsdag skingras alla dimmor, upplösningen blir s a s oundviklig. Kristianstad som slog Lugi idag ska få en finalmotståndare. Taskigt för Malmö att Alingsås har bortaplansfavören.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar