torsdag 26 april 2018

Malmös mystiska målvaktsbyte...

HK Malmö-Alingsås 21-24. Jag säger inte att ett obegripligt målvaktsbyte kostade Malmö segern. Jag säger bara att det var - obegripligt. Saeverås ut, Beutler in...varför, Stian Tönnesen? Målvakter byter man väl ut för att de inte får fatt i bollarna? Saeverås var förvisso inte överdådig. Men bra, bitvis mycket bra. Faktiskt den som såg till att Malmö kunde försvara sin ledning ända fram till 54e minuten. Beutler släppte fem (=rubbet) på sin korta tid i buren, 21-19 blev 21-24. Nu vill jag inte göra Malmös veteranmålvakt till syndabock, det förtjänar han verkligen inte. Trist bara att han drabbats av en formdipp precis nu när formtopp hade varit så mycket bättre. Beutler inledde även ikväll, steg av tidigt för att han inte fick till det den här gången heller. Nog om målvaktsgåtan. Ett ännu värre problem för HKM var att anfallsspelet "dog" i andra halvlek. Eller rättare sagt avslöjades av ett brutalt skickligt motståndarlag. Malmö ledde 13-9 i paus, Alingsås tillät därefter ingenting. Målvakten Frisk var lysande, försvarsspelet fulländat. Och 18-årige Andersson-Moberg planens mest begåvade spelare. 1-2 i matchserien nu. Vågar jag säga att finaldrömmen sprack för HK Malmö? Ja, det vågar jag nog. Någon gång måste ett hemmalag vinna - och den gången blir i Alingsås på söndag. Om inte ska jag smörja in mig i handbollsklister.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar