fredag 13 april 2018

Dagens väderrapport...

Jag vet att det är höjden av idioti att reta sig på väder. Så kalla mig gärna dåre - men: hur faan kan det blåsa 30 sekundmeter i fyra oavbrutna dygn? Nu hör jag hur du protesterar, du som har lyckan att bo i innerstan och kommer undan med hälften. Du menar att jag överdriver? Okej, lite. Obetydligt lite. Kom ut till Blåsebergavägen och förvissa dig om att gatan heter som den heter av en anledning. Kolla på cykelställen. Liknar ett plockepinnspel, jag lovar. Alla cyklarna på hög, omkullblåsta. Min underst, av två anledningar. 1. Den stod ytterst. 2. Jag är född med en löjeväckande otur. Inte i kärlek, dessbättre. Men i väder och vind, spel och dobbel, omdöme och analytisk förmåga. Till och med när jag flyttar har jag otur. Söderkulla var ju lugnt och fint mot detta. Blåste sällan över 20 m/s där. Cyklarna stod upp, låg aldrig i drivor. Jag stod upp, for aldrig runt i en galen jävla torktumlare. Entrédörren till huset öppnades per automatik även vid byig vind. Inte här. Räcker med halvstyv kuling för att dörrarna ska vägra, man får draaaaa så in i bängen för att komma in i trapphuset. Sen sköts det en del på Söderkulla förstås. Skarpt. Okontrollerat. Ödesdigert. Inte här. Inte än. Förmodar att det är en tidsfråga. Inbrott och diverse bus förekommer redan, trenden är illavarslande. Och folk flyttar, har jag sett. Men det beror nog mest på det förbannade vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar