måndag 2 november 2020

Konkurrenter utan mod och förmåga

Nähä. Inte Djurgården heller. Förlust i Falkenberg, tack och adjö till stil och klass värdigt ett topplag. Vet inte vad som är mest pinsamt med årets fotbollsallsvenska: mina förutsägelser eller konkurrenternas totala oförmåga att utmana MFF. Så fort det öppnar sig en liten, liten chans till närkontakt gör de på sig. Kryssar, kryster, snavar, snubblar. Törs inte. Faan, man kommer att bli tvåa på runt 50 poäng, kanske färre ändå. I fjol krävdes det 65, i förrfjol dito. Allsvenskan 2020 är sorglig ur många aspekter, den värsta förstås coronarelaterad. Publikfri fotboll genom en hel säsong, tveksamt om ens tabellen bör räknas. Det säger jag inte för att dissa MFF. Om något lag saknat sin ”tolfte spelare” är det väl just MFF. Riktiga proffs klarar dock att göra jobbet även under onormala omständigheter. Men bara för jag skriver det hotar säkert förlust i kvällens Skånederby mot HIF. All min respekt, slutligen, för Falkenberg. Sju poäng på de tre senaste, hopp om kontraktet. Må det gå vägen. Frågan vem som ska åka ut ”istället” lämnar jag öppen av ren självbevarelsedrift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar