onsdag 23 september 2020

Man är väl pensionär - och Mjällbykär

Så här års brukar handbollen få mycket av min uppmärksamhet. Inte nu. Gå på match är förbjudet, som bekant. Och jag vägrar köpa på mig en massa tv-kanaler, Dplay med fotbollen får räcka. Man är väl pensionär. Om sig och kring sig liksom. Fostrad att försaka, lärd att prioritera. Snål? Absolut inte, det är bara som det låter. På Dplay kan jag se Mjällby och allt annat i allsvenskan till rimligt pris. I tider som dessa får man vara nöjd så - och tänka att handboll kanske blir publiktillåtet nästa år eller nästa igen. Myndigheten som värnar folkhälsan bestämmer. Mjällby förresten. 1-0 mot Örebro senast, tunga tre poäng. Försvarsmässigt säsongens bästa insats, skulle jag säga. En mittback som Jesper Löfgren ger begreppet ”klippa” full täckning, en anfallare som Jacob Bergström måste vara värsta bulldozern allsvenskan skådat. Härligt Mjällby. Ett par poäng till och kontraktet är säkrat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar