onsdag 5 augusti 2015

Wiehe slog MFF...

MFF-Salzburg 3-0. Skam till sägandes såg jag inte matchen. Nej, inte ens på tv. Jag var på Lindängens amfiteater och avnjöt en konsert med Mikael Wiehe. Man gör sina val här i livet, ibland kan det kanske bli lite galet. Fast ångrar mig gör jag inte: Wiehe är Wiehe, dvs det bästa Malmö har att erbjuda. För oss med lätt - eller svårt - vänstervriden världsbild alltså. Särskilt många är vi inte, i ärlighetens namn. Ikväll drygt 100. På Swedbank var där visst 20000 så det är möjligt att man har en skruv lös, objektivt sett. Skit samma. Stort av MFF att fixa den nödvändiga tremålssegern, det måste jag säga. Nu fortsätter Champions League-äventyret och mediahypen når väl höjder man knappt vågar tänka på. Wiehe å sin sida åkte direkt från Lindängen till Utöja i Norge, inbjuden som svensk hedersgäst vid morgondagens minneskonsert för terrorns offer i vansinnesdådet 2011. Det blir det nog inte många rader om i di blå bladen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar