söndag 9 augusti 2015

Visit i småklubbsmyllan

Småklubbsnörden i mig tog överhanden idag igen. Följdriktigt cyklade jag till Kroksbäcks IP för att se division 5-fotboll, Croatia mot Lundalaget Skånekurd. Den Stora Matchen några hundra meter bort hörde jag...de två MFF-målen i första halvlek slog liksom lock för öronen. På Kroksbäck var vi typ 25 pers i publiken, men det var rätt mycket väsen där också. Särskilt när Croatia fick två spelare utvisade samtidigt en kvart in i andra halvlek. Exakt varför domaren halade upp dubbelrött vet jag inte, den tumultartade situationen utspelade sig utom mitt synfält. Det roliga var att Croatia faktiskt tog ledningen strax därpå. Sen blev det dock spel mot ett mål - och frågan var inte om Skånekurd skulle kvittera utan när. En kvart från slutet kom det, 1-1-målet. Men mer blev det inte, Croatia stred som jag sällan sett laget strida. Starkt gjort. Skånekurd är trots allt topplag i serien, det är inte Croatia. Men kunde kanske varit om vissa spelare masat sig hem i tid. Från den obligatoriska Kroatiensemestern alltså. Idag saknades fyra man av den anledningen. Bara fyra, som en luttrad Croatialedare sa. Småklubbsfotboll har onekligen sin charm - och förvisso sin förbannelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar