torsdag 27 augusti 2015

Snällare blir inte en lott

Paris. Real Madrid. Sjakthar Donetsk. Dröm- eller mardrömslottning för MFF i Champions League? Dröm så klart. Zlatan kommer ju "hem" - förutsatt att han är kvar i PSG. Inga dumheter nu, agent Raiola, låt Zlatan stanna där han är. Detta kan liksom bli "once in a lifetime", enda gången Zlatan's sagolika karriär träffar staden och klubben där första kapitlet skrevs long ago. Snällare än så kan en lott aldrig bli. Tycker jag - men inte nödvändigtvis alla. I tv hörde jag precis en blådåre yra om att "MFF är större än Zlatan". Att Malmös störste fotbollsson genom alla tider skulle betraktas och behandlas som en motståndare vilken som helst. Helst buas ut. Nä, det sista sa han inte, supportern ifråga. Inte högt i alla fall. Men sådan är kanske supporterkulturen: nollställd, enögd, komplett oromantisk. Är rädd att jag var likadan själv i yngre dar...men i just det avseendet har jag nog mognat. Lite. MFF:s sportsliga chanser då? Tja, några poäng blir det säkert. På Swedbank kan alla lag - även stjärnspäckade som PSG och Real Madrid - få problem, särskilt om de inbillar sig något annat. Men skulle MFF gå vidare från gruppen, då är bollen ta mig faan rundare än jag trodde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar