torsdag 1 augusti 2019

Rader i regnet...

Bloggväder. Regn alltså. Ett sånt där ihållande som inte lämpar sig för t ex en längre cykeltur. Vilket jag planerat. Låt mig istället påpeka att ikväll kan Mjällby gå upp i serieledning i superettan. Seger över Norrby hemma på Strandvallen är vad som krävs - och uteslutet är det väl inte. Blotta möjligheten gör mig sjukt fascinerad. Mjällby är ju trots allt nykomling. Av expertisen förhandsrankat som nr 14 av de 16 lagen i superettan. Negativ kvalplats, med andra ord. Och jag var inte ett dugg bättre själv: nytt kontrakt som en nåd att stilla bedja om, toppstrid fanns varken i kristallkula eller kaffesump. Allra minst i realiteterna. Idag vet jag inte vad jag ska tro. Överskattade jag superettan? Kanske. Underskattade jag Mjällby? Definitivt. Kontraktet är rimligen redan säkrat, man tackar ödmjukt. Och låter fantasin skena fritt...i avvaktan på kvällens match och de som följer därefter. Undrar förresten om det regnar även på Listerlandet. I så fall får Mjällby något att skylla på i händelse av förlust. Norrby kommer ju från Borås och där regnar det alltid, har jag hört. Obs, skämt. Kopplat till ett uttalande av FC Rosengårds damlagstränare efter gårdagens 0-0-match i Vittsjö. Svårt för tjejerna att spela fotboll på naturgräs, förklarade tränar'n. Då har det faan i mig gått långt. Avslutningsvis lite tjat (med ålderns rätt). Noterar att MFF:s Arnor Traustason är fortsatt långtidsskadad medan hans baneman spelar vidare som om ingenting hänt. Och det gjorde det ju inte heller. Enligt domaren och hans vänner i disciplinnämnden. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar