fredag 16 augusti 2019

Mot "Svinuzzi"...

Polenkryssning på gång. Utresa ikväll, tillbaka i morgon kväll. Kom med nåt nytt, gubbe, hör jag någon muttra. Men varför skulle jag? Traditioner är till för att värnas, förnyelse är till för rastlösa äventyrare. Och sådana är mera sällan 74 fyllda. Nej, förnyelsetiden har varit. Det skäms jag inte för, jag har min själ levt den fullt ut. Nu är det trygghet som gäller. Igenkännandets glädje. Man vet liksom vad man får på en Polenfärja. Välkomstdrink. En delikat trerätters, alternativt buffé. En stor stark och tre nubbar (ja ja, mer är tillåtet). Vita dukar på borden. Sympatisk betjäning. Uppsluppen stämning. Mycket barhäng. Kaffegök i pubhörnan...jag tror det ska föreställa något slags svenskflirt från rederiets sida. Taxfreebutik med ett dignande utbud av våtvaror och annat. Med mera, med mera. Allt till priser från igår. Kryssningsbiljetten kostar f ö i runda slängar 600 spänn. Då ingår självklart också komfortabel hytt från start till mål - men inte dricka't, är väl säkrast att påpeka. Klockan 07.00 i morron bitti angör vi Svinuzzi (förlåt, av bekvämlighetsskäl föredrar jag den italienska stavningen). Trevlig helg på oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar