torsdag 22 augusti 2019

Hur tänkte Henke där?

Föregående inlägg kunde möjligen uppfattas som något av ett försvarstal för Henke Larsson som HIF-tränare. Ikväll vet jag inte vad jag ska säga...nu börjar jag nästan tro att han vill klubben illa. Hur kan man annars som ansvarig tränare skicka ut ett U-lag kompletterat med ett antal reserver till en match i svenska cupen? Larsson bad om en käftsmäll - och fick det: Oskarshamn, just nu på nerflyttningsplats i division 1, vann med 2-1 och förpassade det allsvenska "skenmotståndet" ur cupen. Jag borde vara glad förstås. Oskarshamn var min stad en del av barndomen, dessutom gillar jag s k fotbollsskrällar i största allmänhet. Dock inte sådana som har drag av skandal. Om Henke Larsson fortfarande är HIF-tränare i morgon bör han förklara sin laguttagning - och gärna berätta lite om sin syn på svenska cupen. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar