fredag 23 augusti 2019

Avhopp pga påhopp

Sorgligt. Nåt annat ord kommer jag inte på efter beskedet att Henke Larsson hoppar av tränarjobbet i Helsingborgs IF. "Angrepp på sociala medier", anges som orsak. Vet inte om jag ska känna mig träffad, gårdagens inlägg var väl inte det snällaste jag skrivit. Men Larsson är kritikkänslig, tydligen. Jag med, i mina sämre stunder. Och säkert många med oss. Det är mänskligt i någon mån, går att leva med. Om man inte är allsvensk fotbollstränare, vill säga. Då blir det problem. Särskilt om berättigad kritik slår över i full hatstorm. Vilket det möjligen gjort här; upplever Larsson det så är det naturligtvis illa nog. Hur HIF ska lösa tränarfrågan nu är en öppen fråga. Finns det nån utomjording med både elefanthud och kompetens? Har nätpöbeln nåt namn att erbjuda?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar