söndag 29 juli 2018

Den pånyttfödde badstollen

Känns som jag varit lite gnällig på sistone. Dumt, när det finns så mycket glatt att berätta. T ex att jag gjorde bejublad comeback igår. Som Sibbarpsbadare. Efter drygt tio år som "kruka". Trodde jag blivit för gammal, för trött, för yr för att gå i vatten. Ville - till skillnad från diverse idrottsstjärnor - lägga av i tid och med någon form av heder i behåll. Trams. Bada kan man så klart göra även i fas fyra av livet (barndomen, ungdomen, vuxendomen, ålderdomen). Om omständigheterna tillåter, vilket de lyckligtvis gör i mitt fall. Så himla skönt! 24 grader i vattnet, go'känslan infann sig direkt. Simtekniken också. Jag simmar som jag cyklar: knapp styrfart. Jag plaskar som jag pratar: ganska rytmiskt men delvis osammanhängande. Det är okej, i badglädjen sprängs liksom generationsgränser, alla blir barn eller åtminstone barnsliga. Tack för den återupptäckten...jag hade nästan hunnit glömma hur det var. Skrev jag förresten bejublad om comebacken? Av mig själv, ingen annan. Eget jubel är mödan värd, som det står i visdomsboken. F ö är jag skyldig HIF Karlskrona en ursäkt. Klubben har visst det värvat en ny högersexa. Robin Håkansson från handbollsmekkat Vinslöv, minsann. Kanske inget man skrämmer ligakonkurrenterna med - men killen gjorde faktiskt tre mål i gårdagens träningsmatch mot Alstermo (HIF-seger 27-21). Slut för idag, Sibbarp väntar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar