lördag 21 juli 2018

Åter till husmansfotbollen

Från skaldjursbuffé till korvgryta. Lite så känns det att återknyta bekantskapen med allsvenskan efter en hel månads VM-fest. Det stör mig dock inte något nämnvärt. Jag gillar både husmanskost och husmansfotboll, har alltid gjort. Idag såg jag Örebro-MFF. En hygglig match i ohygglig värme, därav dubbla spelavbrott för vätskeintag. MFF vann 2-1 och såg bättre ut än tidigare. Fattas bara, höll jag på att säga. Vårsäsongen var ju miserabel i förhållande till alla förväntningar, så kunde det rimligen inte hålla på. Nu är laget - ja, hela truppen - mer i fas med målen. MFF har nämligen haft köpfest under det s k sommarfönstret. Spelare som "A C", Markus Antonsson och Romain Gall har inhandlats för hiskeliga pengar, kanske ansluter även Molins inom kort. Några som hade skadetrubbel i våras är också tillbaka. Några har förvisso lämnat och en verkar ha återförpassats till frysboxen - men sammantaget går MFF plus i kvalité. Strandberg gjorde båda målen idag, hans femte och sjätte i årets allsvenska. Killens urkraft imponerar. Mest tjusades jag ändå av unge Samuel Adrian som fick hoppa in i andra halvlek. Bättre än alla "dyringar"! En till sak: i husmansfotbollen slipper vi VAR. Matcherna döms på planen. Mottages tacksamt och meddelas endast på detta sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar