måndag 1 juni 2015

In kommer Komayesh

Daniel Komayesh. Jag trodde det var en annan Önneredsspelare som febrade HK Malmö. Andreas Berg, nämligen. Men kan man inte få det bästa så får det näst bästa vara gott nog. Jag gillar Komayesh, har alltid gjort. Dels för namnet, dels för hans egenskaper som handbollsspelare. Vänsternia, spänstig hoppskytt, orädd i genombrotten, nyttig för laget. Såg honom i Skövde första gången, jag tror att han är skolad där. Två säsonger i Önnered, den första sönderhackad av skador. I HK Malmö får han konkurrera med Adam Lönn i V9-positionen, det blir så klart inte lätt. Komayesh är den spelskickligare av de två (min uppfattning) men Lönn har ju sin vinnarskalle och sitt monsterskytte. Förhoppningsvis kan de komplettera varann på ett positivt sätt, det lilla "problemet" är upp till tränaren Ulf Sivertsson att lösa. Måtte det inte bli som i fjol då Bozo Andjelic, också vänsternia, plockades hit från Balkan bara för att förpassas till Sivertssons frysbox. Själv hälsar jag Daniel Komayesh varmt välkommen till Malmö, hoppas bara han pallar bristen på genuin handbollskultur. Kan vara marigt när man kommer från Skövde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar