måndag 2 september 2013

Falkenberg pockar på plats

Häftigt att Falkenbergs FF toppar superettan! Ännu häftigare om det skulle hålla hela vägen till allsvenskan. Falkenberg har aldrig varit där, vad jag vet. Lite nytt och krytt piffar alltid upp - men det är min uppfattning, om Falkenbergsborna håller med vete hondan. Under 2000 åskådare på kvällens match mot Assyriska (2-0) skvallrar inte direkt om fotbollsfeber. Å andra sidan vet jag inget om arenan i Falkenberg, hur mycket folk som ryms eller om den överhuvudtaget håller måttet för allsvenskt spel. Förbundet ställer ju krav nu för tiden, av de gamla klassiska fotbollsarenorna återstår väl snart bara Örjans Vall i Halmstad och Strandvallen i Hällevik. På nåder liksom. Synd. Det enda som stör mig lite med Falkenbergs befintliga fotbollsarena är löparbanorna runt om, det distanserar publiken på ett mindre trivsamt sätt. Fast förr brydde man sig inte ett dugg om sånt, slår det mig nu. Och förr är inte länge sen; betonggrytan Malmö Stadion t ex gick man ju till nästan "igår" för att kolla på match medelst kikare. Man blir snabbt bortskämd. Men heja Falkenberg, välkommen till allsvenskan. Och grattis Hasse Eklund till en fin fjäder i tränarhatten - oavsett hur det slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar