måndag 30 september 2013

Mjällbys olycka - MFF:s lycka

MFF-Mjällby 1-0. Målet föll i 84e minuten men jag hävdar att matchen avgjordes i den 70e. Då bars Mjällbys mittback Gbenga Arokoyo ut på bår skadad - och med det försvann lagets och hela planens gigant. Cederberg som kom in i hans ställe har inte den klassen, inte den förmågan att hålla ihop ett försvar. Så MFF-målet bara måste komma, jag kände det ända in i mina blekingska nervtrådar. Ett bra lag har tur, ett mindre bra har otur, det är en sanning utan modifikation. Mjällby gjorde en heroisk match, taktiskt perfekt så länge Arokoyo var med. Så om rättvisa funnits och jag fått bestämma hade det blivit 0-0, den saken är klar. MFF går mot guld nu, den saken är också klar. Vinner man på ett så sketet mål som detta, ja då vinner man allt. Sen kan jag sträcka mig till att Pontus Jansson nog var i nivå med Arokoyo ikväll. Dvs lysande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar