torsdag 10 mars 2011

Tvivel i mitt S-sinne

Håkan Juholt.
När den nye S-ledaren äntligen presenteras måste jag nog säga - nja. Har alltid varit lite misstänksam mot män med machomustasch, särskilt inom politiken. Å andra sidan har vi redan en finansminister med grisaknorr i nacken så man får väl lära sig att tänka om.
Juholt förresten. Låter taget. Vad hette han innan? Johansson? Dög inte det? Som Carlsson dög för Ingvar och Persson dög för Göran...tänker jag i mitt grumliga S-sinne.
Dialekten köper jag däremot. Rakt av. Juholt är ju oskarshamnare, pratar som jag själv gjorde under barnaåren. Stockholmstugg fick vi väl nog av med den förra partiledaren?
Chansen bör han trots allt få, Håkan Juholt. Ingen ska dömas efter namn och mustasch, det inser t o m jag.

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar