måndag 21 mars 2011

Den skamlöse feltipparen...

Alingsås-Ystads IF 27-20.
HK Malmö till slutspel!!!
Där fick jag så jag både teg och mös. Ibland är det ju riktigt kul att ha fel. Ja, ja, skämmigt också men inte så det stör.
I ett avseende hade jag f ö rätt: Malmö var chanslöst i Partille. Vad jag inte anade var att det kunde kvitta.
Inser nu att jag underskattade Alingsåsspelarnas moral - men framförallt att jag överskattade Ystads förmåga. När det verkligen gällde, när slutspelschansen fanns där som en skänk från ovan, då avslöjades YIF med brallorna nere.
Laget är inte bättre än så här.
Spelarna må heta Seifert (frånvarande mot Alingsås), Hansen, Rasmussen, Hammarstrand eller Müller och vara hur pappersmeriterade som helst...på banan kuggar de inte ihop, har inte gjort på hela säsongen. Målskillnaden på förskräckliga minus 67 ljuger inte, den säger allt.
Bra som skedde alltså, krislag har inte i ett SM-slutspel att göra. HKM får passera, där är det väl bara halvkris. Kul också för Malmös klick av handbollsvänner, nu blir det några bonusmatcher som angenäm clou på säsongen.

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar