måndag 21 mars 2011

Fördel Ystad - även i tv

Slutomgång i handbollens elitserie ikväll - och SvT 24 väljer tydligen att sända Alingsås-Ystad. Hade varit intressantare med Sävehof-Malmö, kan jag tycka. Där har båda lagen nånting att spela för, där kunde dessutom HK Malmö äntligen fått lite tv-exponering. Mig veterligt har laget inte förekommit i någon enda av alla de matcher som antingen SvT eller Fyran sänt under säsongen (viss reservation, jag kan ha fel).
Men okej. Nu får jag med egna ögon se om min tes håller. Nämligen att ett heltaggat Ystad vinner över ett halvtaggat Alingsås och på så vis norpar sista slutspelsplatsen. Och nej, jag tycker i så fall inte synd om Malmö; laget har haft hur många chanser som helst att trygga sin position på rätt sida strecket, det finns inget att skylla på.
Förutom egen oförmåga.

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar