torsdag 31 mars 2011

Inte MFF - men möjligen Elfsborg

Fotbollsallsvenskan 2011, vem vinner den? Mitt tips får bli Elfsborg. Med Helsingborg, Göteborg och möjligen Häcken som främsta utmanare.
MFF? Nja, inte i år. Det är svårt att vinna guld två år på rad, svårt att fokusera både på champions league-kval och allsvenskan. Dessutom tror jag att laget hade ett slags pik i fjol, att framgångsmåttet liksom rågades redan då. Inga förstärkningar har heller införskaffats, det enda nya är en uppskruvad tränarturbulens.
Själv håller jag, som alltid, på Mjällby. Där är målsättningen modest; nytt kontrakt och jag blir glad som en speleman. Lite håller jag på Syrianska också - deras inträde i allsvenskan känns så himla uppnosigt och uppfriskande i sverigedemokratiska tider.
Premiär nu i helgen. Därmed är det väl vår, va?

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar