torsdag 11 juni 2020

MFF - med tvekan...

Om några timmar reser jag till Småland. När jag kommer hem har fotbollsallsvenskan börjat. Så man borde kanske tippa, om inte annat av ren slentrian. Håll till godo. 1. MFF. Med stor tvekan. Har bredaste truppen, dyraste spelarna, högsta potentialen. Men också ny tränare - igen. Är Jon Dahl Tomasson en guldmakare? Vågar han släppa fram de unga, eller sitter han fast i veteransmeten? Upp till bevis...2. IFK Göteborg. Hur tänkte jag där? Inte alls. En känsla, bara. 3. AIK. Stabilt, går aldrig att räkna bort. 4. Hammarby. Mångas favorit - på goda grunder. Men hur är det med försvaret? Svajigt redan i fjol, inga direkta förstärkningar nu heller. 5. Djurgården. Regerande mästare. Försvagat på ett par nyckelpositioner nu, ”bör” inte ha med guldet att göra. 6. Elfsborg. Här har jag lite feeling. Egentligen för ännu högre placering - men det spar vi till ett annat år. 7. Norrköping. I lägsta laget, jag vet. 8. Häcken. Brukar jag tro om mer men inte i år. 9. Mjällby. Med hjärtat. Bättre än i fjol på pappret, upp till nye tränaren Lantz att få ihop det. Axlar han Milojevic’s mantel? Jag hoppas och tvivlar om vartannat. 10. Örebro. Svårt att tippa högre. Eller lägre. Som vanligt. 11. Helsingborg. Känns kapabelt. Och bräckligt. Men bra nock för att undgå nedflyttningsstrid. 12. Varberg. Vild chansning, det normala är att laget åker ur. 13. Sirius. 14. Kalmar. Har ”återvunnit” Bergstrand på tränarposten. Tryggt, nostalgiskt, lömskt. Vrida klockan tillbaka brukar vara svårt. 15. Falkenberg. 16. Östersund. En saga tar slut, kul så länge den varade. Eller också har jag alldeles fel i alltihop, det har hänt förr. Mot Småland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar