tisdag 19 februari 2019

En fråga om pretentioner...

HK Malmö-HIF Karlskrona 31-25. Högtidsstund? Jovars. En fråga om pretentioner förstås. Är de tillräckligt små kan sånt här få passera, åtminstone som ett gränsfall. Dessutom vann ju Karlskrona. Visserligen bara andra halvlek. Plus publikmatchen. Gästande supporters i gult och svart var på sin höjd 50 till antalet, men de överröstade min själ Malmös sympatisörer som var femton gånger så många. Själv njöt jag i tysthet. Eller om det var led jag gjorde. Första halvlek var smärtsamt bedrövlig från Karlskronas sida, halva andra upprörande usel. Tur att Malmö slog av på takten vid 27-16, där fruktade jag det värsta. Istället kunde Karlskrona putsa på både målsiffror och anseende, till den grad att jag slutligen blev ganska nöjd. Som sagt, man får inte ha för stora pretentioner. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar