onsdag 2 januari 2019

I väntan på 2019 års erbjudanden

Det nya året anlände med friska vindar. Undrar om det är ett gott omen, eller ett dåligt. Varför heter det frisk vind förresten? Finns det sjuka vindar? Och omen...vad är det för konstigt ord? Sånt där kan man fundera på i nyfiken väntan på vad 2019 har att erbjuda. En regering kanske? Skulle inte förvåna, trots allt. Nyval vill ingen ha, ingen utom det där partiet vars namn jag helst inte sätter på pränt. Några stora önskningar - eller förhoppningar - i övrigt vet jag inte om jag har. Fred i Malmö vore trevligt förstås. Lite fågelsång när det våras, ja tack. Trump's frivilla avgång, halleluja. Men aj, nu blev det visst stort lika förbannat. Får nog vara nöjd om fågelsången slår in. På idrottsfronten ser jag fram emot handbolls-VM. Lurar runt hörnet, premiär nästa vecka. Sen kommer februari med fullskalig vinter (min gissning) - och fotboll. MFF-Chelsea i Europa league. Högriskmatch. Och då menar jag lokalt medialt. Sydis ligger redan i startgroparna, ryktet viskar "särskild bilaga" med blinkande blåljus i kanterna. Den som lever får se. Själv säger jag som alltid: heja Mjällby. Sillastrybarna är tillbaka i superettan, det kan vara 2019 års händelse alla kategorier. Om jag nu får lov att underdriva lite. God fortsättning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar