tisdag 12 juli 2016

Uefa's dreamteam inte mitt

Såg att Uefa nominerat ett slags All Star Team efter EM-fotbollen. Inte i min smak, kan jag säga. Utom på några få punkter. Mitt eget "dreamteam" skulle se ut så här: Målvakt: Patricio, Portugal. Backlinje: Srna, Kroatien, Hummels, Tyskland, Pepe, Portugal, De Sciglio, Italien. Defensiva mittfältare: Kroos, Tyskland, Blazsczykowski, Polen. Offensiva mittfältare: Shaqiri, Schweiz, Sissoko, Frankrike, Bale, Wales. Anfallare: Nani, Portugal. Obs! Fritt ur ett minne som allt oftare är alltför kort. I någon mån är jag förstås färgad av finalen. Nani var lysande där - och f ö underordnade han sig Ronaldo genom hela turneringen, allt för lagets bästa. Svårast är egentligen att välja målvakt. Väldigt många var väldigt bra - vår egen Isaksson icke att förglömma - men Patricio höll nollan i finalen, det väger tungt. Huruvida mitt lag skulle funka på plan står för evigt skrivet i stjärnorna...kanske, kanske inte. Fast jo, ge mig Daniel Nannskog som coach så hade det nog ordnat sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar