fredag 8 juli 2016

Finalmöte med flera bottnar

"Portugal vinner EM". Så skrev min gamle vän och Sydiskollega Magnus Månsson på sin blogg - och han gjorde det på ett mycket tidigt stadium av turneringen, innan Portugal ens säkrat avancemang från gruppspelet. Det var extremt varmt i Malmö dom där dagarna och jag ska inte förneka vad jag tänkte: den gode Månsson har vistats lite för länge i solen, må han krya på sig. Idag vet jag bättre. Månsson måste sett eller anat något som ingen annan såg eller anade just då. Imponerande...så här långt. Vunnit EM har Portugal förvisso inte gjort, inte än. Finalen återstår. Mot Frankrike. Som en annan bloggare - blygsamhet hindrar mig från att nämna vem - tippade som vinnare redan på förhand. På söndag får vi se var pokalen hamnar. I vilket land, hos vilket orakel. Lycka till, Månsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar