onsdag 30 juli 2014

Mr H 43 skiftar färg

Zoran Roganovic går från H 43 till Lugi och blir spelande tränare. Tvärs över korridoren, rakt in i fiendeland. Jag vet knappt vem jag ska gratulera. H 43 som blir av med en lönepost som länge påståtts vara elitseriens dyraste. Eller Lugi som får en snart 37-årig handbollsveteran som länge påståtts vara elitseriens skickligaste. Märkligt är det i vilket fall. Roganovic har varit ett med H 43 ända sen han kom till Sverige för mer än tio år sedan. Stjärnan, galjonsfiguren, mannen som burit laget och prisat klubben. H 43-kidsens idol, aldrig sen att stanna kvar och skriva autografer efter match. Så, när han lämnar, gör han det för ärkerivalen. Jag vet, inget är som förr, Lugi och H 43 ligger liksom inte i krig längre. Men ändå. Att ett "förbjudet" steg kan vara så kort, en svuren klubbkänsla så förhandlingsbar, det tror jag kom som en obehaglig kalldusch för många handbollsvänner i Lund. Återstår att se vem som vinner på affären rent sportsligt. Jag är inte alldeles säker på att det blir Lugi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar