tisdag 8 juli 2014

Statistiskt säkerställd brasseseger

Brasilien eller Tyskland? Brasilien, tror jag. Tyskland, hoppas jag. Har jag fått solsting? Ja, kanske. Jag tycker alltså att tyskarna är klart bättre än brassarna så här långt i VM - men lik förbannat har jag brassevibbar. Lutar mig mot statistiken. Hörde ju på tv att Brasilien inte förlorat en tävlingsmatch i Brasilien på 38 år, så varför skulle de göra det ikväll? 38 år utan förlust, det är faan inte klokt. Undrar vad det beror på. Klimatet? Publiken? Fru Fortuna? Domarna? Eller skulle brassarna stått i särklass rent fotbollsmässigt under nästan fyra decenniers tid? Inte vad jag vet. Hursomhelst har jag redan ställt in mig på en 120-minutersmatch ikväll. Varpå straffarna tar Brasilien till final. Heja Tyskland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar