lördag 19 juli 2014

Värdigheten på spel, Mjällby

Knappt hann jag skriva färdigt föregående inlägg innan det i och för sig väntade beskedet kom: Mjällby kickar tränaren Lasse Jakobsson. Rätt eller fel kan alltid diskuteras, själv var jag som bekant skeptisk till Jakobsson redan från början. Mig veterligt har han aldrig profilerat sig som en vinnande tränare, snarare tvärtom. Vem som tar över jobbet återstår att se, inget är tydligen klart där. Men Conny Karlsson går ledig, det kan kanske vara värt att notera. Inte för att jag tror att det skulle rädda Mjällby - efter guldet med HIF 2011 har Karlsson två tunga fiaskon i rad på sitt tränar-cv. Sen har jag förstås en olustig känsla att det kvittar vem som blir tränare; Mjällby verkar sakna allsvensk värdighet numera. Både spelmässigt och organisatoriskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar