söndag 28 april 2013

Jämställdhet, Lugi?

Ser att Lugis handbollsherrar laddar upp med en lyxig spavistelse inför fjärde semifinalmatchen mot Drott. Allt medan Lugis damer tar tåget till Stockholm för sin femte och avgörande semifinal mot Skuru. Inte utan att man förstår Nathalie Hagmans famösa yttrande för ett par veckor sedan, det där om att "Lugi pissar på oss damer". Det var förvisso inte grant sagt och kanske inte klockrent sanningsenligt heller. Men att Lugi gör skillnad, det är ju hårresande uppenbart. Herrarnas spaweekend är inte första tecknet: nyligen inkvarterades lagets småbarnspappor på hotell hemma i Lund natten före match, ungarna kunde ju bli ett störningsmoment i uppladdningsfasen. Nu finns det såvitt jag vet inga småbarnsmammor i Lugis damlag - men om så vore fallet: räck upp en hand, alla som tror att klubben bjussat dem på motsvarande sätt och med liknande förståelse. Själv tycker jag att mulliga Lugi behöver en käftsmäll nu. Därför håller jag tummarna för Drott i herrarnas semifinalrace (även om jag tvivlar på att det hjälper). Däremot blir jag uppriktigt glad om Lugis damer går till final. För deras skull, inte för klubbens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar