torsdag 27 oktober 2011

Nu blommar "Blomman"

Ängelholm-Syrianska 2-1.
Johan Blomberg matchvinnare! Så glad jag blir. Jag skrev ju om "Blomman" på Lundasporten i Sydis för några år sen, då när han fortfarande bara var en ung och lovande fotbollskille i mängden. Nå. Lite bättre än de flesta. Tekniskt driven, ovanligt målfarlig för att vara mittfältare, snabb som en skottspole.
Lunds BK var hans klubb men Johan Blomberg ville vidare, helst till allsvenskan. Det blev Ängelholm i superettan - och i huvudsak bänknötande. Ja, till den grad att i alla fall jag trodde "Blomman" skulle vissna eller tröttna. Som jag retat mig på hans vägnar!
Först i höst har han tagit en mer permanent plats i startelvan. Inte vet jag varför det dröjt, men skit samma nu. Det var ett fantastiskt frisparksmål Blomberg sänkte Syrianska med ikväll...och kanske, kanske betyder det att hans dröm om allsvenskan blir verklighet nästa år.
Retur i Södertälje på söndag. Spännande så in i bomben.

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar