tisdag 11 oktober 2011

Helt enligt tipsen...

Sverige-Holland 3-2.
Sverige kan ju! Bara inte Zlatan är med - och bara inte motståndaren har nånting att spela för. Är på så sätt rätt nöjd med min förhandsanalys, för en gångs skull blev den ju klockren. Eller finns det nån som tror att Holland bjudit på det här halvhjärtade försvarsspelet om det varit skarpt läge?
Men nu ska jag inte förringa Sveriges prestation, därtill är jag alltför imponerad. Viljan sprutade kring varje spelare, ingen föll ur ramen. Fantastiskt frisparksmål av Källström, holländsk klass och lite till på den pärlan. Sebastian Larssons iskalla straff, Toivonens distinkta segermål...minnesvärda bilder det med. Fast allra bäst var nog Anders Svensson. Som han slet! Värre än Elmander nästan.
Ljuvligt att se den oförställda glädjen efteråt. Spelarnas lycka, Hamréns extas. EM 2012, here we come!
Får jag avslutningsvis vara bara lite, lite tråkig så reserverar jag mig för bragdstämpeln på Sveriges insats. Hörde att det omaka tv-paret Hussfelt/Fjellström använde just det ordet, liksom tidningarna garanterat kommer att göra i morgon. I min värld kan det aldrig vara en bragd att besegra en motståndare som per definition saknar anledning att vinna.
Bra gjort kan väl räcka?

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar