onsdag 12 januari 2011

Handbollsfesten börjar...nuuu

Kanske är det bara önsketänkande som spökar - men från att ha varit skeptisk har jag plötsligt fått för mig att Sverige kan succéskrälla i handbolls-VM. Att just "vi" har de bästa målvakterna, det grymmaste försvarsspelet och den smartaste strategin. Förutom hemmaplan då, vilket alltid brukar vara en fördel.
Guld vågar jag knappt viska - men svensk medalj, absolut.
Trodde på Danmark innan, tvivlar nu. Duger deras målvakter? Deras försvarsspel? Monsterskytten Mikkel Hansen i all ära, ensam kan han väl inte bomba laget till VM-tronen?
Frankrike? De flestas favorit, som vanligt. Saknar tydligen storstjärnan Narcisse men har ett överflöd av andra virtuoser i truppen. Mätta kanske efter alla framgångar på senare år...annars nästintill oslagbara.
Kroatien? Min favorit (jämte Sverige). Så länge Ivano Balic spelar handboll, så länge kommer jag att vara en typ av halvkroat. Hoppas mannen är sig lik: oklippt, orakad och otrolig.
Mjukstart på VM ikväll. Sverige mot Chile. Spännande.

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar