söndag 23 januari 2011

Dado slog an tonen...

Sverige-Kroatien 29-25.
Argentinamatchen är glömd nu va? Har den förresten nånsin spelats?
Sverige är i semifinal i handbolls-VM! Tillbaka på toppen, med i matchen, efter sju svåra år och lite till. Och vem skulle leda återtåget i Malmö Arena om inte en Malmöpåg?
Dalibor Doder. Dado kallad. Skolad i Malmö HP på Lindängen, förädlad i Lugi.
Dado var grym mot Kroatien, så grym att jag kom på mig själv med att nynna Da Do Ron Ron Ron, Da Do Ron Ron...om nu någon minns den gamla slagdängan från 60-talet. Perfekt som soundtrack denna afton, åtminstone i min snurriga handbollsskalle.
För den skull glömmer jag inte Sjöstrand i målet. Fantastisk igen. Ej heller glömmer jag den väldige Jonas Källman som dessutom var sympatisk - eller trött - nog att be om byte så att Petersen fick komma in och känna på bollen några minuter. Viktigt att ingen sitter och fryser, inbillar jag mig.
Däremot glömmer jag Ivano Balic i Kroatien. Min gamle favorit var bara dum och divig, inte ett dugg genial. Usch.
Danmark nästa för Dado & Co. Match om gruppsegern, inte mer än så. "Mer" kommer senare i veckan...

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar