onsdag 19 januari 2011

Förbundskaptenernas magplask

Lukas Karlsson ut, Fredrik Larsson in.
Det trodde jag inte...att den som spelat minst skulle utses till största syndabocken i svenska handbollslandslaget. Förbundskaptenernas skamgrepp på etik & moral får i alla fall mig att må illa. Gillar av princip inte personliga vendettor, allra minst som medel för att skyla över ett eget misslyckande.
Det är det Olsson och Lindgren gör här; offrar den spelare som de faktiskt själva tagit ut i VM-truppen. En kille som, får man förmoda, ansågs formstark då för bara någon vecka sen.
Men formsvag nu, simsalabim.
Trots att han inte spelat mer än några ynka - förvisso mindre lyckade - minuter i turneringen.
Eller kanske tack vare det.
Bänken har ju såvitt jag vet aldrig varit någon formbefrämjande plats, brist på förtroende ingen stimulansdrivande mirakelmedicin.
Stora ledare, typ Wilbeck i Danmark, lyfter spelare och därmed laget.
Små ledare sänker spelare och splittrar kollektivet.
Jag står på Karlssons sida, surprise.
Men med detta sagt tror jag ändå att Sverige kan besegra Polen ikväll...

S E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar