torsdag 11 juli 2019

Fotbollsförnedring de luxe

Europa league-fotboll på Stadion ikväll. MFF mot ett nordirländskt lag som jag tappat namnet på. 7-0 blev det - och jag var där. Kul å gå på målkalas. Mindre kul att bevittna förnedring. Några av nordirländarna såg faktiskt ut att ha kommit till fel arena: Limhamnsfältet hade passat bättre. Ändå höll de stånd i en halvtimma. Så långt var matchen mållös, otroligt nog. Sen gjorde MFF sex mål inom loppet av 25 minuter. Ett slags klubbrekord, gissningsvis. Rosenberg hann med tre innan han gick ut till ovationer med halvtimman kvar. Rakip som i mina ögon var bäst av alla gjorde två, inklusive det sjunde och sista. Men som sagt. Motståndet. Tappert är det snällaste jag kan komma på. Synd förresten att inte MFF gjorde ett åttonde, då hade man tangerat sitt eget målrekord i Europaspel. Fast tvärtom alltså. Minns jag inte fel blev det ju 0-8 mot Real Madrid för några år sen. Alla har vi varit slagpåsar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar