fredag 21 december 2018

Välkommen, Dusan Melicharek

Målvakten Dusan Melicharek tillbaka i MFF! Det var min själ en överraskning. Jag trodde han var körd i Di Blåe, förra gästspelet kantades ju av en del incidenter vid sidan av det rent fotbollsmässiga. Sju år sen tydligen, tid går fort och förlåta är stort. Själv var jag svag för Dusan Melicharek redan då. Han kom ju till MFF från Mjällby, bara en sån sak. Blev aldrig etta i MFF-buren dock, minns inte vem som stod i vägen. Men när han väl fick chansen var han - oftast - jäkligt bra. Lång, vig, spektakulär. Hur han är idag återstår förstås att se: Melicharek som efter Malmötiden flyttade hem till Tjeckien har hunnit fylla 35. I och för sig ingen ålder på en målvakt. Hursomhelst häftigt att en gammal favorit återvänder. Jag blir uppriktigt glad när folk får en andra chans. För att inte tala om hur glad jag blir när folk får en tredje. Bra jobbat, MFF.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar