torsdag 11 januari 2018

Tankar inför EM-premiären

Handbolls-EM! I morgon börjar det, för svensk del med match mot Island. Jag tror Sverige om gott i det här mästerskapet, ser fram emot gedigna genombrott för några av de yngre killarna i laget. Simon Jeppsson, Lukas Nilsson, Tollbring, Lagergren. Gottfridsson räknar jag inte dit, han är förvisso ung men redan etablerad och erkänd. Bra målvakter har vi också, som alltid. Försvarsspelet kan vara ett frågetecken, i genrepen mot Ungern övertygade det inte alls. Sen kommer jag att sakna min "vän" Andreas Nilsson som begärt pappaledigt (respekt!), i hans frånvaro blir mittsexpositionen en smula fattig. Medalj blir det nog inte för Sverige - konkurrensen är mördande - men god fyra, kanske? Huvudfavorit då? Går inte att komma förbi Frankrike. Även om många förespråkar Kroatien, värdnationen. Mest därför, tror jag: hemmaplan är aldrig nåt minus för ett starkt landslag. Tyskland måste också räknas. Kanske Danmark. Och Slovenien. Men inte Norge. Inte den här gången. Fast jag har haft fel förr, det ska gudarna veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar