tisdag 9 januari 2018

Duger inte MFF som "utmaning"?

Berget. Eikrem. Rakip. Tinnerholm. Christiansen. Har jag glömt någon? Svårt att hålla reda på manfallet i MFF, spelarna verkar ju göra som fåglarna: fly i flock. Sarfo kan förresten läggas till, men han är som bekant en olycksfågel för sig. Märkligt att så många säger sig behöva en ny utmaning på en och samma gång. Jag min tönt som trodde det handlade om pengar. MFF duger tydligen inte som "utmaning", bara som mellanstation. In kommer nu ett antal nya spelare för en säsong eller två i mästarklubben, som de förstås prisar på sedvanligt manér. Lite löjligt har det allt blivit, spelet kring fotbollen. Under tiden jag bevittnar tramset skänker jag en tanke åt den redan bortglömda MFF-duon Pa & Pawel. De trånade också efter nya "utmaningar" - och möttes av frysboxar i Italien respektive England. Inte sällan går det precis så. Och sen är karriären över, punkt. Förhoppningsvis med en slant på fickan, även om det saknar betydelse...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar