lördag 30 september 2017

Minns i november...

Förlåt tjatet, men som vän av även besvärande fakta gick jag tillbaka och kollade när HIF Karlskrona senast vann en match i handbollsligan. Korrekt svar: 20e november 2016, Skövde 29-27. Sen dess har laget spelat 25 matcher utan att vinna någon. Ulf Schefvert har varit ansvarig huvudtränare i 13 av dem, Kalle Lång i de senaste 12. Schefvert fick gå, Lång är kvar. Spelarnas ansvar kan vi lämna därhän; de anses i regel inte ha något. Annars borde de åtminstone lära sig veta hut, kan jag tycka. Inför klubben som avlönar dem, inför fansen som - otroligt nog - fortfarande stöttar dem. Slutligen, vad gäller tränarfrågan. Jag föreslog Sebastian Seifert, men droppar gärna ett namn även på en tänkbar assisterande. Han finns här i Malmö, ratad som spelare av HK pga åldern. Just det, Mirsad Pecikoza. Gammal HIF-ikon, det var ju där han en gång inledde sin svenska handbollsresa. Fansen skulle älska att få honom tillbaka, så mycket vet jag. Resten överlåter jag åt klubben...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar