onsdag 13 september 2017

HK-förlust - i min och Mirsads frånvaro

Hade tänkt bege mig till Baltiskan ikväll för att se HK:s hemmapremiär mot YIF. Ställde in, fegade ur. Storm leker man inte med. Cyklar man inte i heller, har jag lärt mig sent omsider. Noterade online att Ystad vann, 30-27. Föga oväntat. Det finns så mycket talang och potential i Ystadlaget, dessutom en Kim Andersson som fortfarande (i min bok) är Sveriges bäste handbollsspelare. Om jag sedan tolkar protokollet rätt vann Anders Persson målvaktsmatchen - trots att HK Malmö enligt egen utsago förfogar över ligans bästa målvaktspar. Snöpligt, snöpligt. Problemet för HK, tror jag, är väl annars mittsexpositionen. Det borde det inte vara. Inte om det stämmer att Mirsad Pecikoza finns kvar i klubben. Svälj stoltheten HK Malmö och be mannen om en comeback. Ju förr desto bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar